Ordbajs igen

2011-08-27 15:51:26
Jag vet att jag är en bitterfitta som beter mej som jag just fått en livshotande cancerdiagnos.
På ett sätt känner jag ändå en lättnad för nu kan jag få rätt behandling, jag har bara så svårt för det här med "resten av livet".
Jag har ju länge levt med en personlighetstörning men det har ju iaf varit bättre prognos, det kan man arbeta bort och faktiskt bli frisk.
Och ja, man kan lära sej hantera och leva med en bipolär sjukdom oxå, men den kan inte botas. Det är det svåra i det hela.

Fått frågan om vilken medicin jag har mot det så jag kan säga att det är seroquel, för er medicinnyfikna människor.

Jag är hemma på permis nu, till imorgon. Jag håller alla tummar att det ska gå bra, men annars får jag bara åka tillbaka. Känns dock som om en utskrivning är en bit bort, fick en redig dipp igår vilket ledde till mycket osunda tankar.

Nåja, jag ska inte gnälla mer. Lika bra jag är tyst fram till att jag har nåt positivt att skriva om.

Puss

Kommentarer
Postat av: deadpassive

du kanske aldrig kan bli frisk, men du kan nå remission och det är något du borde sträva efter!

2011-08-27 @ 19:20:09
URL: http://deadpassive.blogspot.com
Postat av: Andie

Du vet att jag finns här när du vill prata.

2011-08-28 @ 16:54:03
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

2011-08-28 @ 20:06:46
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Livmoderskeppet

Man får ju må dåligt även om andra har det värre på många vis eller vad man ska säga... Är bättre att bearbeta vad man känner än att trycka bort det!



Känner lite igen mig i det du skriver trots att jag har/har haft andra diagnoser. Vill inte skriva om dem för mycket heller, men det var samma för mig att de gav mig personlighetsstörningdiagnos och sedan upptäckte de att jag istället har två saker som inte går att bli frisk från, bara arbeta med.



Men en sak som är bra är att man ju då arbetar med sig själv åt rätt håll om den nya diagnosen är rätt och då har man ju en chans att kunna må bättre än om man har fel diagnos och alla insatser blir helt fel. Kämpa på! (fast du kanske har båda diagnoser nu)

2011-08-28 @ 22:34:23
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: