Om räknaren

2011-12-03 13:25:00
Åh, vad kommentarer jag fick om självskade-räknaren, var jätteintressant att läsa alla era tankar om det.
Jag förstår ju de som känner att de räknar månader för att tex "inte förstöra ett helt år", absolut. Det funkar säkert för många.
Tyvärr var det nog just en sådan sak jag föll på.
Jag kämpade och kämpade, för jag hade ju fixat tio månader och ville inte förstöra det, men jag blev så fäst vid 10-månaders tanken att jag vände det till "äh, jag har ju klarat så länge, det är ju bra nog".

Nåja, alla har sina sätt att undvika självskador och jag tycker att alla sätt som funkar är bra. Det ena funkar inte på den andra och vice versa.
Men all cred till er alla som kämpar på för ett skadefritt liv.
Jag anser att först när man är skadefri har man ett liv, som man själv styr över, istället för att självskador man inte kan hantera styr ens liv.
Rätta mig gärna om jag har fel, jag är öppen för diskussioner


Kommentarer
Postat av: Saari

Det är lätt att bli lite kaxig och släppa ner garden när det gått lång tid också. Jag är livrädd för att göra det, då skulle det nog barka åt helvete.



Tycker att du har helt rätt i resonemanget kring vad och vem som styr ens liv när man skadar sig.

2011-12-03 @ 13:30:00
URL: http://dissociativ.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: