Min Malin

2011-07-29 18:50:31
Det var en helt vanlig kväll, jag hade lagt mej och telefonen började pipa. Det var Fröken Brun.  Jag log och svarade på smsen.
-Tror du att hon är din Malin? frågade Saari.
Jag tänkte en sekund
-Ja det är hon fakiskt.

Vad är då ens Malin.
Att vara någons Malin är mer än att vara någons bästa vän.
en vän, en syster. Någon man kan anfötro allt med ett lugn, man vet att det stannar. Det är någon som är lika stor del av ens person som man är själv.
Någon man kan räkna med att höra sanningen från, på gott och ont.Någon som förrväntas höra sanningen från en själv. En Tvillingsjäl.
Att ha ett samtal utan ord, en betydelsefull tystnad där orden dansar runt utan att något behöver uttalas.
Att vara någons Malin är något väldigt speciellt, att ha en egen Malin är bland det vackraste man kan ha.


Hur är min Malin då?
Hon får mej att skratta dagligen, hon peppar mej, hon firar mej i mina framgångar, samtidigt som hon inte drar sej för att rent metaforiskt spöa mej när jag får skeva tankar.
Hon är den, förutom Saari som jag berättar när jag får knasiga idéer, för att hålla mej ifrån dem.
Jag har sällan känt systerskap, tvillingsjäl, two of a kind men med denna här gör jag det.
Hon kom ganska smygandes in i mitt liv för en tid för att sedan anlända med full styrka, till min stora glädje.
Hon ger mej sanningar, fina ord och en dos bitchande när det behövs.
Hon talar relativt öppet om sej själv med mej och jag finner en trygghet i att kunna vara den för henne.
Hon är min Malin, kanske är jag hennes...något. Eller bara hennes Mary.

Jag har inte skrivit hennes namn, förutom fröken Brun (de flesta har olika färger i min mobil) men detta handlar mindre om att outa nån in public och mer för att HON ska få känna igen sej. Det handlar om mina känslor gentemot denna speciella filur i mitt liv. Hon ger mej det jag behöver för en dag tillräckligt för att kunna somna utan ångest.
Jag hoppas bara jag ger henne tillräckligt tillbaka.
Som sagt, jag kräver inte att hon ska känna systraskap eller sådant, det jags kriver här det jag känner för henne. En bästa vän, ett platoniskt förhållande utan tramsiga krusiduller.
Fröken Brun är min Malin.

Kommentarer
Postat av: Saari

Jag är så glad att du hittat din Malin, en person som är så nära att hon är en del av dig. Det är få förunnat. Vi har tur, både du och jag, på det sättet. Men oj vad jag saknar min Malin...

2011-07-30 @ 00:38:23
URL: http://dissociativ.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: