Dikt

2011-05-24 16:55:04
Lotta skickade denna dikt till mej, efter det som hänt. Väldigt vacker, så jag delar med mej här

Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra genensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
Utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som
tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin dikt!

2011-05-24 @ 18:19:04
Postat av: Andie

<3 <3 <3

2011-05-25 @ 10:45:11
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Anonym

Nu förstår jag varför jag fick ett högra besöksantal igår!



Jag älskar den här dikten. Den är magisk. Fick den av en vän. Sprid den med vinden. Alla borde få ta del av den.



Döden gör inte lika ont när man läser denna!

2011-05-25 @ 13:56:14
URL: http://dreamsofmine.blogg.se/
Postat av: mary

den var verkligen fantastisk och det gör faktiskt lite mindre ont. så tack!

2011-05-25 @ 14:03:48
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Blasphemous Girl

Huu, vilken gåshud. Den var fin.

2011-05-25 @ 22:00:14

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: