Dagens mål

2011-10-10 21:10:07
Som en första del i DBT-behandlingen jag nu ska påbörja har jag att varje dag göra upp "dagens mål".
Att ha ett mål för varje dag, det kan vara alltifrån att tvätta till att gå och handla mjölk.
Det handlar mer om att ha saker att göra men utan att planera för mycket på en dag.
Har även fått ett timme för timme-schema om jag skulle behöva, då kan jag inte överplanera.
Det är viktigt med balans för mig, att sysselsätta mig men inte ha alltför många bollar i luften. Det slutar nästan aldrig bra.
Jag är ju fortfarande ganska skör även om jag mår så mycket bättre än senaste två månaderna, så det är väldigt viktigt att jag tar det lugnt och känner mig för. Vad är lagom och vad är för mycket? Och vad är för lite? Det är inte bra att vara understimulerad heller.

Det känsn skönt att komma igång med DBT igen, jag har haft sån stor nytta av det men har tyvärr tappat mycket av färdigheterna. Helena fick mej på banan igen, nu får Vågen hjälpa mig med resten. Där kommer jag ha min kontaktperson sen tre år tillbaka, plus min gamla terapeut som känt mig i elva år.

Jag är motiverad. Hoppfull. Stärkt

Kommentarer
Postat av: Blasphemous Girl

Skönt att höra :)

2011-10-10 @ 22:57:33
Postat av: Andie - med pyret i magen.

Skönt att höra att du börjar må bättre. Ditt schema som du skriver om påminner om något som jag fick hålla på med under min KBT terapi som jag gick 2010. Har massor av KBT matrial kvar om du är intresserad av att läsa det, tror dock att det finns många likheter mellan just KBT och DBT terapi. Och du kommer att komma tillbaka på banan, det vet jag för jag tror på dig.

2011-10-11 @ 13:40:12
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

Andie, jag läser väldigt gärna om KBT, tror jag säkert jag har nytta av det med :)

2011-10-11 @ 14:10:25
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: