Att släppa lös fantasin

2012-01-14 13:37:37
Ska skriva lite mer på historien om Jane idag. problemet är att jag har svårt att se bortom mina egna erfarenheter och blir för låst vid det. Att Jane grundas på mig själv är ju ingen hemlighet men Jane i sig är en påhittad figur vilket gör att jag FÅR hitta på saker, scenarion som inte hänt mig själv.
Jag måste släppa spärren att allt jag skriver ska vara sanninsgenligt, för det finns inte gällande Jane, hon är hittepå. Jag måste släppa lös fantasin och våga hitta på saker, låta Jane ha minnen och upplevelser som jag själv inte har.

Bläddrar lite i boken Skriv av Bente Clod och hoppas på smarta idéer.
Update: Börjat med helt nytt kapitel om Jane, där fantasin får flöda fritt. Lyckades släppa på verkligheten en del, även om små glimtar av självupplevelser finns med

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas det gick bra!

2012-01-14 @ 15:07:10
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: mary

Johanna,spottade ut mej en halv sida ungefär. så skapligt måste jag säga

2012-01-14 @ 15:08:36
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: