Att göra val

2012-05-22 19:56:46
Ätstörningen har inte lämnat mig helt, jag blir fortfarande lite darrig inför en måltid, men jag har valt sida. Jag vänder ryggen åt ätstörningen. Inte så enkelt så klart, men jag gör det rätta ist för vad känslan säger (dbt:opposite action).
Minna påpekade att hon inte tycker om personifiering av ätstörning, för det skulle vara att skylla på någon annan och delvis har hon väl rätt. Man är ansvarig för sina egna handlingar men ibland kan det faktiskt kännas som man är styrd av någon annan, av "henne". Sjukdomen blir en egen person. Men såklart, man är själv ansvarig för det man gör, vilka val man tar.
Jag har gjort mitt val
I stand my ground
(lite vingligt bara)

Kommentarer
Postat av: Patrice

You go girl, visa vart skåpet ska stå!

Stand your ground!!!

2012-05-22 @ 21:24:55
URL: http://patricesalminen.blogg.se/
Postat av: Olivia

du gör det sp jävla bra.

2012-05-22 @ 21:32:59
URL: http://endiktomdagen.tumblr.com/
Postat av: Minna

Härligt att läsa!

Och det är inte som att jag inte förstår hur det är att känna sig styrd, jag har(, -obviously,) lidit av anorexia i många år men också varit i frisk de senaste åren. Nyckeln till friskhet för mej var hursom att faktiskt på riktigt inse att det är jag som väljer de ätstörda valen men också de friska. Och att ingen någonsin kommer göra jobbet åt mig helt enkelt eftersom det är en omöjlighet. Jag fick göra det själv -med ovärderlig hjälp från både vänner och vård såklart.



Jag skrev som jag skrev för att jag tänker att du är klok och driftig och duktig , men att jag blev frustrerad av att läsa det där du skrev. Vet hur jäkla enkelt det är att falla tillbaka in i "offerkoftan". Med detta menar jag absolut heller inte att förringa hur jävla svårt och tungt det är, för det vet jag också.

Jag tycker bara att du verkar ha gjort det så jäkla bra och tror att du kan fortsätta göra det. Heja!

2012-05-22 @ 21:56:41

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: