si och så, hit och dit, här och nu

2012-09-12 13:22:55
Det är skönt att vara hemma igen. Få komma in i vardagsrutinerna igen. Det är lätt att man tappar dem när man är inlåst så länge. MEN...jag gjorde mig INTE hemmastadd på psykavdelning som någon (Minna?) gärna ville tro. Jag gillar inte avdelningen men det är ett faktum att jag måste vara där ibland, det betyder inte att jag trivs. Och att jag har en annan blogg tillsammans med E, med en bild på en skorpa typ...jag menar, kom igen. En sak om jag hade lagt upp bilder på sår, bandage, högar med piller och sen inte varit halvt ironisk genom hela skiten oxå. Jag kommer skriva små inlägg där då och då men nu kommer det vara mer fokus på denna, riktiga bloggen. Aja. Nu håller jag iaf på att söka jobb, för att bli en "riktigt" människa med ett riktigt jobb. Vill inte vara sjukskriven, vill inte leva på bidrag, allt det där. Kanske kommer det bli så ändå men jag är iaf motiverad att ändra på det. Ibland kommer ångesten sig smygandes, men den smyger just istället för att bara attackera. Jag kan lättare ninjakicka den och be den DRA ÅT HELVETE! Jag jobbar gärnet på Jane nu. Massa nytt har lagts till

Kommentarer
Postat av: rasmus

folk som skriver saker som "göra sig hemmastadd på en psyk avd" och liknande har helt enkelt ingen livserfarenhet om psykisk sjuka . med den erfarenhet och kunskap dom människorna har så kan dom inte förstå vad du går igenom.
därför är de så bra med denna bloggen, du kan lära folk om hur de egentligen är!

2012-09-13 @ 16:20:57
Postat av: Minna

Hej. Alltså.
Jag "ville" inte tro att du gjorde dej hemmastadd, men jag tycker fortfarande att på de inlägg jag läste från dej under den tiden, att det verkade så. Det var kanske bara en känsla hos mej och inte dina andra läsare, dvs: det får stå för mej. Nu däremot tror jag inte det efter dina svar.

Det kanske var en onödig kommentar från min sida och jag ber om ursäkt om den sårade dej. Du vet naturligtvis bäst hur du haft det/jobbat på/siktat på.

Men sen Rasmus häruppe: självklart HAR jag erfarenhet av hur det är att vara psykiskt sjuk, annars skulle jag väl aldrig uttala mej, inte känna igen mej, se fallgroparna och precis som Mary skriver i et annat inlägg "avdelningen är trygg" oavsett om man gör sig hemmastadd eller inte. Jag om någon vet hur svår balansen därimellan är och hur lätt det är att trilla dit, bli inaktiv i sitt tillfrisknande. Hur lätt det är att slänga ifrån sig ansvaret (även om det självklart till viss grad och i vissa perioder kan behövas att man gör precis så).

Men ja. Tvärtom mot vad du tror Mary (kanske) så tycker jag väldigt mycket om din blogg och Saaris. Och jag TYCKER att ni verkar fina och kloka människor. Sen är jag också bara människa och kan sitta och störa mej bakom en skärm, typ bli frustrerad bakom en skärm för att jag blev lite typ besviken? Inte min plats kanske, ifrågasätter gör man kanske med fördel sina vänner, face to face.
Hursom, jag menade inte att vara elak!

Nu avslutar jag denna skiiitlånga kommentar.
Ta hand om dej!

Svar: tack för den kommentaren. kram
Mary

2012-09-15 @ 11:49:50

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: