Sia och kristoffer

2013-02-14 17:08:53
 
Sia och Kristoffer är Andrea S Vessmans första fristående ungdomsroman. Den var innehållsrik och lättläst. jag gillar att båda karaktärerna hade sin egen röst i egna kapitel, utan att det blev rörigt. Det var en typisk roman för just ungdomar med plugg, festande och kamratgäng och sådant tycker jag är mysigt men jag är väl kanske oldskool men jag har svårt för "facebookande, instagram och swipa på sin iphone". Telefon.Dator. Punkt.
Men jag antar att det är sådant språk som gäller i dagens böcker, på så sätt har Andrea förmodligen lockat den yngre generationen.
men som sagt, mysig atmosfär och bra beskrivingar, man kunde se det framför sig (fast där hjälper ju att man faktiskt sett Uppsala på riktigt).
 
Jag peppar för fler böcker från Andrea. Go girl
 
 

Kommentarer
Postat av: Andrea S. Vessman

haha, ja det där med att följa med i tiden vad gällande språket är något jag försökt ta fasta på. Men sen så är jag ju inte rädd för att blanda både svenska och engelska eftersom jag skriver för det mesta i talspråkets "förbjudna" värld och därmed så blir det ju så som människor faktiskt pratar. Det finns ju fördelar med båda sätten dock. Tack för en fin recension.

2013-02-14 @ 20:13:20
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: zelda

Åh men najs, känner att jag måste läsa den här. Är en sucker för lättlästa ungdomsböcker som är enkla att bläddra igen och försöka relatera till sin enkel skoltid. Har försökt ge mig på tunga klassiker från typ 1800-talet men pallar inte mer än några rader för att språket är så förbaskat tråkig. Tidlösa klassiker, my ass. Pff.
Tack för tipset!

Svar: do it :)
Mary

2014-11-18 @ 03:00:57

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: