Skrivandet

2013-02-22 17:15:43
Just nu känns det otänkkbart att Jane blir en trilogi. Att ens en uppföljare kommer skrivas. Jag har skrivit in mig i hörn, börjat med delar jag inte vet hur jag ska avsluta, tagit upp ämnen som jag inte själv bemästrar och tgror det kan bli bra.
Det kan det inte.
Har 19 sidor nu, känns som nio måste bort. Och jag måste göra en mer konkret plan över vad boken ska innehålla och gärna veta vad sjutton det är jag skriver om.
 
Men nu är jag febrig och mosig i skallen så det blir nog inget nu.
Å jag har kontakt med Vulkan, it's close now. varit mycket hinder på vägen men snart så står jag  här med boken i handen

Kommentarer
Postat av: marielle

låt det vara okej att fastna med skrivandet ibland, inte normalt om allt flyter på från a till b hela tiden. ta en paus, skriv på nåt annat, gå tillbaka och inse att det inte är omöjligt att det blir en trilogi. hojta då boken är på väg så publicerar jag recensionen :)

2013-02-22 @ 18:40:07
URL: http://ellieloo.blogspot.com
Postat av: Mrs Andie

Det beror helt på vilken skola av skrivande du arbetar utefter. Jobbar du som Stephen King eller Elisabeth Gorge (det är dem man oftast talar om) Kanske behöver du skriva ett utförligt synopsis och göra en massa för arbete och research innan du kan börja med löptexten (E.G. sättet) för alla kan inte jobba utefter King stilen då det är mer av ett organiskt sätt att skriva enligt mig eftersom jag själv skriver så. Sedan har man ju alltid redigeringen när man fått ihop ett råmanus att finjustera saker och ting. Men man ska inte heller stressa fram skrivandet, kanske är du inne i en period där du behöver läsa mycket för att hitta tillbaka till suget.

2013-02-24 @ 18:10:50
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: