Sjuk, skriva, Jehovas

2014-12-08 17:42:45
Dagen har förflutit i ett töcken. Känner mig fysiskt sjuk, skulle kunna tävla i freshness med disktrasan och den skulle vinna.
Sömn, American Horror story, soffläge, Gilmore girls. Jag lider av kronisk trötthet idag och jag tror att det kan vara någon förkylning på gång. Jag hoppas bara att ett god natt sömn ska hjälpa, för även om jag skulle råka ha tid att vara sjuk så känns det inte speciellt lockande.
 
Sitter och läser boken "Så gör jag-konsten att skriva" och försöker stimulera hjärnan. Men mitt alla största problem är nog att jag inte har den blekaste aning om vad nästa skrivprojekt ska handla om. Jag har ingen story i huvudet och jag tror det är därför det blir så knas och jag känner mig....kass.
Om jag bara kunde bygga ihop en plotline och några schyssta karaktärer så skulle det säkert gå bra. 
Sen måste jag genast sluta jämföra mig med andras skrivande och sluta gräva ner mig för jag inte skriver på samma sätt. Det behöver ju inte betyda at jag vara skriver skit. Men ett schysst writerscamp med Zelda är precis vad jag behöver.
 
Ikväll kommer Jehovas för bibelstudier igen och jag ska försöka hänga på trots mitt miserabla tillstånd. Får väl dra mig undan om jag inte fixar det. Varför i hela friden de ska komma hit kan jag utveckla en annan gång but trust me, hon kommer adrig värva någon av oss. Men just religion kan vara intressant. Jag kan bara inte hålla med om att deras tro är den ENDA SANNINGEN och bibeln är någon sorts manual för hur man ska leva. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saari

Du inspirerar mig. Minns du anteckningsboken du gav mig, där jag kunde skriva bokidéer? Den har betytt massor för mitt skrivande. Kanske behöver du hitta en karaktär som du blir kär i, som du blev med Jane och resten i den boken?

Ooooh, skriv en barnbok till Moa och Albin!!! <3 Med troll och häxor och magi och mys.

Ja usch, oss kan hon nog inte värva. Vi är ju hur som helst personifieringen av Satan för henne skulle jag tro :P

2014-12-08 @ 18:22:06
URL: http://dissociativ.blogg.se
Postat av: zelda

Jag tror det är kärnan, för att vara banal, att inte hålla på och jämföra med hur andra skriver. Och att skriva för att man MÅSTE och inte för att bli berömd och tjäna pengar. ( och tänker på alla trista deckare-triologier som finns där ute, där det känns som författaren inte bryr sig ett skit om skrivarglädje utan bara pumpar ut sig ord för att bolaget kräver nytt)
Jag vet att jag aldrig kommer bli nån Jonas Gardell som är min favvoförfattare eller en Bukowski eller någon annan. Hur mycket jag än vill så kan jag inte anamma Gardells mjuka språk där varje mening betyder något, som i hans bok "Jenny", det finns inte en enda rad som är överflödig utan precis allt har ett djup och mening -
och för det mesta får det mig att vilja gråta och slita mig i håret för att han föddes med det skrivsättet och inte jag. Och personligen tycker jag inte att jag skriver helt skit men mitt eget skrivsätt är ingen en favorit, jag skulle inte ens vilja läsa eller köpa något jag själv skrivit för jag har en annorlunda smak. ( jag tror att det är för att jag inte har något medlidande med mig själv eller skulle ha, om jag hade en karaktär som var inspirerad av mig själv. Därför kan jag inte skriva på ett sätt som berör, helt enkelt för att jag bygger upp murar och inte klarar av sårbarhet) Men jag gillar att läsa andra som kan vara ödmjuka och mjuka i sitt språk eller helt enkelt skriva från hjärtat och inte intellektet. Jag gillar ju att sluka böcker om psykisk ohälsa, ungdomsböcker eller ej, och då brukar ju knappast språket va i fokus utan handlingen och igenkänningen. Och fuck off till alla lärare och proffessorer som ska försöka lära andra hur man ska skriva och vad man ska gilla för litteratur för att vara en "riktig" författare. Läser heller "Sänder på tusen kanaler" 20 gånger än bläddrar i två sidor av "Brott och straff"

Vet inte vad jag försöka komma fram till, men låt inspon komma till dig och inte tvärtom.

Och skrattade gott åt era bibelstudier! Fan, synd att det inte går att skicka gifs på fejsbook, vet ett perfekt sista ord av Paul som han yttrade när han fick besök av en söt jehovas-pojke ^^

Postat av: Minna

Spännande med Jehovas, hur ofta ska de komma till er? Vad pratar ni om? Jag tror att jag nog har mycket fördomar om Jehovas så jag blir jättenyfiken!

2014-12-09 @ 15:51:39

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: