suddenly it happens...

2014-12-14 16:05:23
Gladlynt knatade jag fram längs livets goda stigar och i min eufori missade jag det svarta hålet som på en sekund hade slukat mig. Det var inte ens en kletig kvicksand som sakta drog mig neråt utan snarare djävulsgapet.
Men detta är nog varken bestående eller livshotande. Jag får stålsätta mig och försöka leva som vanligt så kanske det blir bright and sparkly igen. 
Kanske dra igång någon riktig snyftarrulle, ha okontrollerad hulkfest och få allt ur systemet. 
Jag ska verkligen försöka hålla misären borta från bloggen men den är ändå min ventil och det går inte alltid att blunda för att livet känns som att bli kramad av stentrollet från "Den oändliga historien." 
Har försökt pyssla lite, hade en bra ide men det blev som precis samma där, emotionellt plågsam stentrollskram  så jag fick lägga det åt sidan en stund. Bättre att ägna sig åt lite festive spirit och göra ett julkort.
 
Men först försöka skriva klart mitt cv. Kanske få en varm känsla i magen av lite glögg.

Kommentarer
Postat av: Emma

<3

2014-12-14 @ 16:10:16
Postat av: Saari

Ja där kom det, du hade kanske väntat på det även om det kom plötsligt? Men du gör det bästa av situationen och det ska du göra med stolthet för det är inte alla som kan göra så. Andra lägger sig ner och dör. Du reser dig upp på hästen igen och rider mot solnedgången. Du är fantastisk!

2014-12-14 @ 16:20:51
URL: http://dissociativ.blogg.se
Postat av: zelda

"suddenly it happens..." Du beskriver den där känslan så freakin precist & spark i magen-klockrent.
Och jag tror att det är sjukt jäkla bra för det kreativa kollapspsyket att printa ner dina formuleringar, för jag brukar tänka så, att då har ju ändå något riktigt bra kommit ur en riktig skitsituation. ( Tänk Prozac Nation ""That is all I want in life: for this pain to seem purposeful.") och jag vet inte om du tänker, tänkt eller känt samma sak angående ditt skrivande, typ att out of shit a flower blooms.

Och angående att hålla tha misery borta från bloggen? Varför? Jag hoppas att du inte tänker att det i såfall skulle vara för någon annans skull, för det här cribbet är ju ditt och borde och ska ju vara din ventil, din fristad och "andra hem".

Hugz!!

Postat av: Dunk dunk

Jag hoppas också att du inte håller det jobbiga borta för någon annans skull.
Kram

2014-12-20 @ 12:18:48
URL: http://dunkdunk.blogg.se

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: