varför Jehovas

2014-12-11 08:25:00
Ja, vad gör Jehovas här? Funny story: de började komma hit med sina tidskrifter regelbundet och religionsintresserade Saari tog gärna emot dem och lyssnade glatt på Guds ord. Hon har också pratat om att hon vill bjuda in denna woman of Jehova men aldrig blivit tillfälle.
Sen as it happens, jag var ensam när tanta kom hit och helt out the blue har hon frågat om vi skulle vara intresserad av att ha bibelstudier med henne och uppenbarligen fick jag a sudden aneurysm för innan jag hade förstått det själv hade jag tackat ja. What the heck?
Saari var iallfall rätt nöjd och så började allt.
She's very square och bibeln är en manual, precis allt är sant. Hon blir uppenbart uncomfortable när vi ställer frågor som är helt outside the box typ homosexualitet,  att skiljas och ahmagawd, det ockulta.  De flesta frågor besvaras med "jo men bibeln säger..."
På tal om fördomar och myter, det har vi ju alla om Jehovas och Saari gav henne en chans att slå hål på dem men nej, hon bara bekräftade allt. Jag var dock frånvarande den gången men jag ska förhöra henne om det
Nåja, syftet är ju att vi ska lära oss bibeln så vi har en bok som heter "vad lär bibeln" som vi läser ur och eeh..söker svar från the holy book. Vi får turas om att läsa verser, extrem skoltid flashback. 
Anyhow, jag tänkte att det kanske kunde vara lite kul (?) för religion är ju intressant but come on, denna kvinna sysslar snarare med hjärntvätt om DEN ENDA SANNINGEN!! 
Planen är att hon ska komma varje måndag until further notice men jag tror inte kan kan delta mer, det är bara too much.  Religion är kul och visst kan det vara roligt att slöbläddra i bibeln, men Jehovas är en sekt och så väldigt narrowminded. Nä alltså, jag orkar inte. Men vi får väl se på måndag.  Om inte annat så är det ganska roligt att se henne obekvämt sqwirma sig vid alla hemskt blasfemiska frågor. 
 
Måste ju vara som att komma in till satans näste
(Mwohahaha)
 
 
 

Kommentarer

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: