RLS

2014-06-18 10:36:56
"Restless legs Syndrome - RLS, RLS - Restless legs Syndrome, är en neurologisk manifestation som kan drabba personer nattetid, och yttrar sig i att personen upplever smärta eller en brännande känsla, som regel i benen. Av detta följer ett oemotståndligt behov av att röra på benen. Tillståndet leder ofta till sömnstörningar.[1] Den förste som utförligt beskrev detta tillstånd var svensken Karl-Axel Ekbom, som genom sin doktorsavhandling (1945) införde begreppet "Restless legs"."

-Wikipedia
 

Igår började mina ben krypa igen, vidriga känslan av myror i benen och säkert massa andra äckliga insekter också för den delen. Har medicin mot den men ibland hjälper den inte helt. Det är helt omöjligt att hålla benen still, eller att ens fokusera på något annat, man vill skära av benen med en rostig sked om det är det enda som finns. Jag fick ta morgondosen av RLS-medicinen (den har jag kvar faktiskt) och tillslut så klingade det av och jag fick sova. 
Haft RLS ända sen jag var barn så det är inte (bara) ett resultat av mediciner även om det tidigare förvärrade symtomen. Usch! Hatar verkligen när det börjar krypa och bränna, jag får panik.

Men, nu är benen lugna och jag kan "njuta" av andra diverse fysiska jävligheter.
 
PUSS!

Kommentarer

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: