dag 2 och varm i kläderna

2014-11-04 17:49:54
Dagen har egentligen varit en repris av gårdagen, fast bättre. Jag hade sovit bra innan, fick en uppfriskande promenad på vägen dit, vi hade fått mer informationsblad, hade armband till försäljning och stor skål med godis.
Saari och vår bordsgranne Emma, från Tilia gick iväg vid halv två för en intervju och helt plötsigt stod jag ensam med TRE bord Autistföreningen var på lunch och vi hade ett öga på deras med, men de kom tillbaka rätt fort och två bort gick ju iaf bra att hålla koll på. Var föreläsningstid så det var ingen större folkmassa. 
Det var betydligt lugnare i min kropp idag också. Lite issues har man väl alltid men det har gått bra. Jag känner mg nöjd och det känns väldigt bra att vara aktiv med något och speciellt bra att knyta nya sociala kontakter. Det är något jag saknat ett tag, nytt folk. Läskigt, absolut men superkul. 
 
Knatade hem vid halv tre och tog en vovvepromnix i snön. Snöat flera timmar nu, jag börjar bli orolig att det är bestående. Oh crap! Ska det bli vinter i år också? (jag är en dålig norrlänning)
 
Återkommer med bilder från dagen och en videoblogg.
PUSS!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du gör ett toppenjobb! Kan inte understryka det nog. Fruktansvärt roligt att komma ut i livet igen liksom... men gudarna ska veta at man behöver sin vila också.

Svar: thanku babe! jaa man behöver ju det
Mary

2014-11-04 @ 20:20:55
Postat av: zelda

Är 4-real extremt imponerad av ert och ditt engagemang och all cred i världen till dig som trotsar hela den läskiga biten av det hela. Visserligen har jag ett fett förakt för psykvården men är personligen lite kluven och tveksam till det här "alla ska leva". Från mitt perspektiv som suicidbenägen så vill jag inte ha en nolltolerans och vill ha rätt att avsluta mitt liv när jag vill, men samma sak gäller dock inte när jag tänker på andra eller personer i min närhet. Den där boken ni säljer hade jag iallafall gärna köpt, men det får bli någon annan gång när jag har pengar. Kanske tar mig ner imorgon till NUS om jag vågar? =P Finns det kaffe på plats?

Svar: Tack tack :)Jadu, jag kan hålla med dig ibland faktiskt. Vill jag dö så är det min rätt och visst, men när suicid sker inom slutenvården eller pga felaktig vård känns det inte okej. Alls. Vi vill hjälpa till att förbättra vården, inte enbart sparka dem i skrevet. Men framför allt finnas som ett stöd NÄR det väl händer och någon anhörig behöver hjälp.
Tänker du boken "Till Daniel"? Den har tyvärr inte dykt upp ännu men kan hålla en till dig, till senare.
Vi står i Lindellhallen på univ. Kom gärna dit och säg hej. Kaffe finns i kafeterian dock inte vid bordet.
Mary

Postat av: zelda

Ah okej då hänger jag med lite bättre, och håller med om det är en annan sak när suicid sker inom slutenvården, när det handlar om underbemanning, slarv, och också när det kommer till så mycket kränkningar, vidriga läkare och sådan inhuman, felaktig behandling att en person inte ser någon annan utväg än att ta sitt liv. Hade gärna droppat förbi idag och köpt ett armband eller liknande men hade en "tid" på kvällen och behövde all tid som möjligt för att oroa mig och vara ett nervvrak,haha.
Och yes, det var den boken jag menade. Får se om jag kanske har råd att köpa den nästa månad :)

Några planer på att hänga på kärnhuset/kärngården (vet inte skillnaden) under psykveckan btw? Läste att dom skulle ha något där med koppling till ja,psykveckan imorgon och på söndag. Vad vet jag inte riktigt, men blir ibland, under lite bättre perioder, småsugen på att kolla läget där eller på aspgården för att komma ut lite och bryta isolationen.

/Z

Svar: jag kommer vara på kärnhuset på söndag, Frisk&Fri har föreläsning. Sen kommer 12september ha en träff där på måndag (18.30 öppet för alla)jomen samma här och kärnhuset är supermysigt
Mary

2014-11-06 @ 21:42:19

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: