En dag för ingenting och Sylvia Plath

2014-11-12 17:22:37
Ja, det blev verkligen en vilodag. Jag är väldigt trött och har dessutom ont i ryggen Bokat tid på Hälsocentralen för undersökning och förhoppningsvis nån vettig smärtstillande. Med min tur hittar de väl ändå inget fel, min rygg har krånglat sen tonåren men "allt ser bra ut".
 
 
 
Läste denna bok igårr och blev positivt överasskad. Läste nyligen Sylvia Plath's Glaskupan men var inte imponerad. Dock var hennes dikter, på orginalspråk oväntat bra. En aning knepiga och lite lätt pretantiösa men tillräckligt bra för att sträckläsa boken. 
Har nu påbörjat Plath's novellsamling men jag återkommer mer om det när jag läst den. 
Som angry riotgrrrl feminist är det ju nästan ett måste att insupa lite Plath.
 
 
Min favoritdel ur "Lady Lazarus"
 
 
 
    
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sylvia, tell them how you feel girl <3

2014-11-12 @ 18:21:56

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: