JohnnyBoy

2009-11-14 16:09:11
John Blund, ja.
Inatt var ännu en såndär natt då jag bara låg och vände och vred på mej. Eller ja, okej, det ska tilläggas att jag inte tippade omkull föränn vid fyratiden imorse. Skulle sova hos Jessica så jag skulle slippa gå hem mitt i natten och deras soffa är nästan som mitt andra hem.
Jag insåg dock fort att jag inte skulle få sömn närmaste timmen och ryggen värkte så vid femtiden bestämde jag mej för att traska hem ändå.
Väl hemma började jag fundera lite på när och hur denna irriterande sömnstörning började. Det känns som att den har funnits så länge att jag har glömt dess ursprung.
Jag kom fram till att den förmodligen började för ca nio år sedan, i samma veva som jag påbörjade min behandling, då boendes på behandlingshem. Det var mycket nytt, en hård process och mycket som hände i huvudet och kroppen.
Jag var ofta orolig och började få problem att sova, vilket inte hade varit något stort bekymmer innan.
Det ska väl erkännas att diverse mixtrande, testade och brukande av olika sömnmediciner kanske inte har hjälpt. Visst, det funkar ju för att få sova men det rubbar ju kroppens naturliga sätt att somna i längden.

Jag håller på tillfället på att sluta med min sömnmedicin, Nozinan. Jag har haft den i drygt ett år men jag har tröttnat ordentligt på dess dryga biverkningar och sista tiden har den inte gjort stor verkan heller.
Har nu under sista veckan bara knaprat Zopiklon vid bedtime, och visst, man somnar helt fantastiskt skönt på den, men...detta men, det är en insomningsmedicin och ger inte alls en lika bra ihållande sömn som tex Nozinan, vilket gör att jag vaknar trettiotolv gånger under natten och inte är utvilad alls när jag vaknar.
Sen vill jag ju helst inte knapra benzo hela tiden eller, man blir fort tillvand och behöver högre doser och eftersom jag redan en gång nästan missbrukat zopiklon (imovane) så jag har inte jättestor lust att sitta i den skiten igen. Så jag försöker hålla mej till att ta den i kris men det är svårt när man vet att man somnar snabbt och smärtfritt.
Nåväl, vi kan ju alla konstatera att John Blund inte direkt är min favoritkille och att jag inte precis står överst på hans lista över folk att söva.
SkitBlund


Kommentarer
Postat av: jonas

jag berättade en saga för T där John Blund blev en varulv:) sug på den du:)

2009-11-14 @ 16:42:45
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Plupp

Zopiklon är väl inget benzo?

2009-11-14 @ 19:39:36
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: maria

njae, det är benzobesläktat och funkar mer eller mindre på samma sätt

2009-11-14 @ 19:43:49
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Plupp

Det var något helt nytt för mig. Benzobesläktat på vilket sätt? Som i att det är beroendeframkallande? Det är i princip alla piller men på olika sätt. Hur drar du kopplingen mellan benzo och Zopiklon? Blir nyfiken.

2009-11-14 @ 22:48:53
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: maria

klart jag vet det men jag drar kopplingen eftersom det står så på fass och att min läkare sagt så till mej. så.

även om z inte skulle vara benzo så är det ett beroende/tillvandeframkallade preparat och jag känner inte för det! punkt!

2009-11-14 @ 23:02:09
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Plupp

Men jösses, här blev man minsann stött. Jag frågade en enkel fråga, undrade vad du menade och ville bara ha ett helt vanligt enkelt svar. Jag tror nog minsann att fru Ljungberg får omarbeta sitt tankesätt om hon inte ska bli stött av alla som inte håller med...

2009-11-15 @ 00:24:26
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: Andie

Jag är inne på min andra sömnlösa natt på rad här och jag har lessnat... för mig handlar det om att jag överskjuter en normal gå-och-lägga-sig-tid och då känner att om jag skulle ta min hjälp-mig-att-sova medicin så skulle jag sova långt in på eftermiddagen och det vill jag ju inte heller.... jag tror att den där John Blund hittade mig via din blogg och tänkte att henne ska jag också fucka med så att hon inte sover.

2009-11-15 @ 03:05:31
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: